Städskåpet


Den här dagen började med väldigt goda föresatser att ta tag i Städskåpet. Städskåpet innehåller, förutom de obligatoriska städattiraljerna, mängder med skrufs, skräp, mojänger och diverse mystiska saker som vi länge undvikit att rensa ur, av rädsla för att dessa saker eventuellt skulle få för sig att attackera. Sagt och gjort, jag hann så långt som att få ut precis allting ur skåpet, lägga upp i fina högar lite varstans i lägenheten, och diska ur två av lådorna som jag tömt på ovanstående mystiska inehåll. Där tog det stopp. Jag fick världens magknip, som i sin tur ledde till att den konstanta molvärken uppgraderades till smärta som strålade neråt höften. Med uppgiven min såg jag ut över den samlade röran av (skräp) saker som numera befann sig på köksbordet, på soffbordet, på golvet och på några av stolarna istället för i städskåpet, tog mina mediciner och flydde till soffan med en bra bok som av en händelse dykt upp i brevinkastet städdagen till ära.

Boken är numer utläst, men Den Stora Röran befinner sig fortfarande där jag lämnade den. Utanför Städskåpet. Dett är alldeles strålande, med tanke på att jag kommer befinna mig ensam hemma både imorgon och på fredag, då Peter är konstant upptagen dessa dagar. Vanligtvis kanske jag hade gjort mig synskadad och ignorerat massan av udda småsaker tills på lördag, då Peter skulle kunna hjälpa mig få ordning på den. MEN, på lördag kommer hans föräldrar upp, då vi ska bjuda på middag för att fira Peters examen! Det blir svårt att bjuda på 3-rätters om det inte ens går att se bordsytan unnder alla grejer...

Så imorgon har jag bestämt att den ska försvinna, och att jag ska slippa både magknip och annat tjafs, så jag hinner få ordning på hela lägenheten, eftersom fredagen bör ägnas åt inhandling och förberedelser av maten som skall förtäras på lördag. Heja mig? Heja mig! Om jag har såpass mycket ork, bordde jag också kunna få till en klippning, som jag är i minst sagt akut behov av, då hormonerna is messing with my hair! Så förhoppningsvis bjuder morgondagen på en ren, välstädad lägenhet, samt ett fräscht, glänsande och nyklippt hår. A girl can always dream...



Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0