Midsommar


I torsdags kväll åkte vi ut till min pappas mosters ställe vid sjön Vristulven. Planen från början var att fira midsommar där, men med tanke på väderprognoserna bytte vi dag, vilket var tur. Vi fick en helt underbar kväll, varm, vindstilla och med en oerhört vacker solnedgång mellan tallarna. Med hjälp av grill och spritkök fick vi oss en liten festmåltid. Hundarna var självklart med, och uppskattade friluftslivet lika mycket som oss andra. Framåt 23-tiden tände vi en brasa medan Peter och Henrik testade vattentemperaturen. Sedan satt vi där i några timmar, innan Henrik och hans bror åkte hemåt, och vi andra kröp in i tälten för natten. 
Jag var uppe vid 4 med dante, och då var solen redan uppe. Spegelblankt vatten, fågar som sjöng och fiskar som gjorde ringar på vattnet fick mig att bestämma mig för ett morgondopp när jag gick upp "på riktigt". Så vid halv åtta var jag i vattnet, och det var riktigt skönt! Har inte hunnit lägga över bilder än, men delar med mig en från Instagram så länge. 



 
 

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0