Ett steg bakåt


Det är inte ofta jag erkänner mig besegrad, om så bara tillfälligt. Idag är ett sådant tillfälle. Jag är trött, illamående och fruktanssvärt sliten. Jag har fortfarande ont, även om det inte är riktigt lika illa som igår och i förrgår. Än iaf. Blotta tanken på att ta bussen till andra sidan av stan och skriva en tenta änns en smula övermäktig just nu. Eftersom jag dessutom vet hur bra jag skulle kunna göra ifrån mig utan massa smärtstillande i kroppen, känns det inte rättvist mot mig själv att skriva en tenta idag, och kanske inte ens bli godkänd. Mitt huvud har för tillfället "censurerat" alla kunskaper. Tänk er att ni tittar på en film eller en tavla, och allt utom själva ramen är blurrat. Så känns det just nu när jag försöker få ner något på papper. Kanske inte bästa förutsättningarna att skriva tenta under... Jag har faktiskt skrivit tenta med spasmofen i kroppen för flera år sedan. Tro det eller ej, men det gick faktiskt alldeles utmärkt, även om det tog betydligt längre tid än vad jag brukar skriva på. Den här gången mår jag tyvärr sämre, och jag fick rannsaka mig själv för att inse att det bästa, för både mig och för resultatet på tentan, är att skriva vid nästa tillfälle. Vilket blir om ca 6 veckor, den 5 maj. Ibland får man ta ett steg bakåt och gå en annan väg för att komma förbi hindret, så det är vad jag gör. Känns fortfarande tråkigt, men hellre att skriva den i maj, än i augusti så det inte krånglar inför sista terminen!

Dagen kommer istället ägnas åt (förutom mestadels soffliggande med min personliga fluffvärmefilt) att städa så gott det går. Någon (nämner inga namn) fick ett ryck igår och sprang in och ut mellan hallen och trädgården, vilket har lett till ett väldigt fint golv. Fina svarta avtryck och jord över hela sovrumsgolvet! Så det är ett måste att ta itu med. Sedan har jag ett paket att hämta också, får se om jag orkar med det. Imorgon kväll blir det bakning inför lördagens fest, och så hoppas jag slippa avboka min klipptid imorgon förmiddag. Behöver verkligen få ordning på kalufsen :)


Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0