Fredag 16 mars


Dagen började med rejält illamående och värk. Jag trotsade detta och gav mig iväg till gruppredovisningen, med tanken att sjukhuset i värsta fall ligger ett stenkast bort från skolan. Lyckligtvis slapp jag sjukhusbesök, och fixade redovisningen utan några som helst problem. För att fira och lyxa till det lite så köpte jag med min favoritsallad från Coffeehouse, räkor, avokado, mozarellabollar, rödlök och ananas. Supergott!

Väl hemma åt jag innan Hamlet och jag tog en promenad. När vi kom fram till rastgården ockuperades den av Storm, en 11-månaders 70 kg tung Grand Danois. Helt underbar enligt mig, läskig enligt Hamlet! Stod och pratade med Storms matte i trekvart, väldigt trevligt. Vi skrattade båda när en yttepytteliten taxvalp på 12 veckor dök upp och blev jätteintresserad av Storm som for omkring och skällde, men när valpen fick synd på Hamlet som satt tyst och stilla och spanade blev den jätterädd, pep till och gömde sig bakom husses ben. Dessa djur! :)

Hade tänkt läsa lite nu under eftermiddagen, men bestämde mig för att ta helg istället och mysa med Hamlet i soffan. Peter är på väg hem nu, han skulle handla lite på vägen så vi kan äta lax ikväll. Laxen finns iofs hemma, men inga tillbehör :) Imorgon ska jag försöka strukturera upp plugg vs festplanering, så jag kan lyckas både med tenta och festförberedelser nästa vecka!



Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0