6 november


Igår tillbringade jag dryga 8 timmar på en förskola med som mest 13 stycken barn i åldern 1-3 år. Tyvärr så var båda mina handledare sjuka, och hade missat att tala om för sina kollegor att jag skulle komma, men jag fick snabbt en tillfällig handledare som var väldigt trevlig och visade mig allting under dagen. Det var många sjuka i personalen, så det var minst sagt rörigt för alla. Men barnen tog det med ro, och var stencoola allihop. Har redan fått några "kompisar". 
 
Tyvärr så pallade inte riktigt min kropp den oerhört intensiva dagen, så idag ligger jag hemma med "det gamla vanliga" och en släng av feber. Som tur är så är det inga hantverkare runt omkring idag, vilket har inneburit att jag faktiskt kunnat vila ordentligt och redan känner mig bättre. Så imorgon är det dags igen, mer bus, sång och pedagogisk verksamhet med de små trollungarna! Det jag kan konstatera efter gårdaegn är att även om jag tycker det är otroligt roligt med förskola, så är det nog bra för min kropp att jag kommer vara F-6 lärare. Det blir inte intensivt på samma sätt i de något äldre åldrarna!

Dagen har än så länge tillbringats framför filmen "Projekt: Prinsessa", en lagom puttenuttig Disneyfilm som funkade fint som relativt hjärndöd underhållning. Ska se vad mer jag kan hitta på Netflix, och försöka sy klart det sista på mitt sye så vi faktiskt kan hänga upp det till den här julen. På tal om julen, så är det nu officiellt tillåtet att längta efter den, och börja fundera på det som ska fixas och mysas med. Ska bli skönt med långhelg, så vi hinner umgås ordentligt med båda familjerna, och hinna med julgodisgörarmys med Alex & Daniel. Det var ju riktigt roligt förra året!
 
Ännu en bild från vår härliga långpromenad i veckan. Det var precis lagom kallt med frostiga fält och fruset vatten. IDag har det snöat intensivt i en halvtimme, men nu är det strålande sol och blå hjimmel. LÄngtar tills snön ligger kvar...
 

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0