Dante på sjukhus


I förmiddags ålkte jag och Dante till Universitetsdjusrsjukhuset för att skriva in honom för en törstutredning. I fredags fick vi äntligen kontakt med veterinären, det hade tydligen blivit någon brist i kommunikationen mellan honom och administrationen, därav två veckors fördröjning. I allafall så pratade han med Peter, och sa att proverna såg bra ut, de avvikelser som var var så minimala att de inte hade betydelse, men som sista åtgärd skulle vi utföra en kontrollerad törstutredning under ett dygn på djursjukhuset. 
 
Idag när vi var där fick jag veta av en ny veterinär att avvikelserna i samband med det de sett på ultraljudet tyder på att det är något fel, och de kommer behålla honom i minst två dygn för att ta prover, utreda urinproduktion och utföra en scintigrafi. Så lilla Dante-dutten kommer utsättas för diverse undersökningar, få bo själv i en liten bur och troligen få både lugnande och genomgå läskiga undersökningar. Just nu önskar jag verkligen att jag vore veterinär som jag en gång planerade, för då skulle jag kunna vara mede och hjälpa vår Lillskrutt. Vi hoppas såklart att det inte är något allvarligt fel, men oron blev ju inte direkt mindre efter morgonens besked. Duktig är han iaf, vår Dante!
 
 
 
 

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0