Envishet och Tramadol!


Om en vecka så är jag förhoppningsvis mitt uppe i första dagen på min VFU, och lär känna alla eleverna. Det ska bli extra roligt (och utmanande), då det som jag har förstått det kommer bli min största klass hittills. ca 25 elever ska jag undervisa och lära känna under fem roliga veckor. Givetvis är jag lite orolig för hur det ska gå, inte för praktiken och allt som hör därtill i sig, utan hur jag fysiskt kommer att klara av det. Men jag har gett mig fan på att det ska gå med en rejäl dos envishet och förmodligen en del Tramadol... Har redan börjat skissa på några potentiella lektionsplaneringar i engelska, och funderar lite på religion, historia, svenska och matte. Men det är svårt att göra något konkret innan jag vet vilka nivåer eleverna befinner sig på, så det här är mest för att få igång hjärnan lite grann. 

Jag hoppas få orka med hela nästa vecka och utvärdera hur det har gått, för om det går bra funderar jag på att ringa operationskoordinatorn och se till att få tid för operation efter VFU-perioden. Förutsatt att jag inte får en ny kallelse denna eller nästa vecka. Det är så svårt att planera ens några veckor framåt när vi inte vet något om hur kroppen kommer att må, eller ens hur allting ser ut runt omkring... Men huvudsaken är att det faktiskt bara är kroppen som är kass, och att allt annat egentligen är rätt bra! :)

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0