Tillbaka

Nej, om jag skulle ta och försöka skaka lite liv i den här bloggen, eller vad säger ni? Det har varit lite väl ödsligt här inne ett tag, så nu ska jag skärpa till mig. 
 
I fredags var Peter, jag och magen på rutinultraljud, och vi fick se vår lillsprattel därinne som mår alldeles utmärkt och växer för fullt. Peter som inte sett liten sedan ultraljudet i v. 8 när H*n bara var stor som en kidneyböna blev märkbart tagen och log och skrattade om vartannat. Vi fick också reda på vem det är som med största sannolikhet gömmer sig i min mage, men tror jag håller lite till på det här i bloggen. Spännande är det i vilket fall, och vi längtar efter sommaren nu, kan vi lugnt säga!

Jag är nu själv i Uppsala, Peter och min syster åkte tillbaka till Västergötland i eftermiddags. På fredag kommer Peter upp igen, då påsklovet börjar så vi har en dryg vecka tillsammans i vårt hem. Helgen har varit trevlig men intensiv, i fredags fick vi vår nya soffa levererad, och med hjälp av goda vänner fick vi ihop den. Det kunde inte blivit bättre! Ska ta lite bilder imorgon i dagsljus och visa er. Igår fyndade vi dessutom på blocket,  Hensvik skötbordshylla från Ikea i utmärkt skick för under halva priset. Så nu har vi barnvagn och skötbord klara! Det får bli lite i taget så vi slipper ta allt på en gång.


Hur det går med måendet? Ja, inte är det bättre iaf. Kräks fortfarande minst två gånger om dagen, foglossningen är emellanåt riktigt jobbig och tröttheten är extrem. Men en dag i taget, så hoppas vi fortfarande på bättring!


Hensvik skötbordshylla, med Pingu skötbädd. Den står tillfälligt uppställd i hallen, men ska flyttas till sovrummet framöver. Vi gillar verkligen färgerna i skötbädden!



Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0