Norrut och vattenbrist

Då har jag fixat adressändringen, kom överens med kundtjänst om att jag inte behövde eftersändning, vilket innebär att jag inte behöver betala 195:- igen. Hurra! Så från och med 14/8 bor jag återigen i Uppsala, och allt är som det ska vara :oP

Idag skiner faktiskt solen, även om det blåser en del. Har precis ätit frukost, en liten portion mannagrynsgröt. Får inte äta något mer innan röntgen, vilket är helt okej. Men jag får inte dricka något!!! 2 dl vätska är allt jag har fått i mig, och när man är lite torr i halsen och extremt törstig är det en smula, för att inte säga väldigt jobbigt. Kl 14 ska jag vara på KSS. Sedan får jag väl inget resultat idag, som alltid. Ska bli skönt att komma tillbaka till Uppsala och utredningen. Hoppas, hoppas att de har något att komma med. Förutom alla hinkar man ska pinka i...


Sängprojektet har vi lagt på is, det blir till hösten i stället. Just nu har vi så mycket annat att tänka på. Däremot, när vi kommer hem, så ska jag måla om bänken på balkongen, och klä den med stoppning och något härligt tyg att sitta på.

Så ska vi ju ändra lite i vardagsrummet, nu tv-möbel och framför allt ny (stor) tv. Hurra! Börjar faktiskt längta hem nu. Alltid trevligt att vara här hemma i Axvall/SKara, men Uppsala har ju blivit Peters och mitt egna hem. Så det är väl bara positivt att få lite hemlängtan, hihi.


Fick välkomstbrevet från Pedagogikum idag, tillsammans med några blanketter att fylla i. Hoppas de flyttar till Blåsenhus till våren, trevligare att vara närmre dom andra, plus att det känns mer centralt. Kanske man kan kika på Botanniska trädgården också, när man håller till precis bredvid... Just det.

Det lutar åt att Peter och jag tar en tur till Borås på lördag, beroende på hur jag mår. Det blir djurpark föra hela slanten, och även kika i Sandered i den där butiken, som har "mina" ljuslyktor.
Vi bestämmer dock ingenting i förväg, utan ser hur det är på lördag morgon. Tar ju bara ca en och en halv timme till Borås...

Nu ska jag bädda sängen... Ciao

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0