Målmedvetenhet

Ni kanske kommer ihåg kontraktet som jag och Peter satte upp i augusti? Tänkte att ni kanske var intresserade av att höra hur det har gått hittills. Jag brukar inte skriva om min vikt här på bloggen, men tänkte göra ett undantag. Om inte annat för att sporra mig själv ytterligare!

De första 6 veckorna gick alldeles strålande. Inga sötsaker, inga snacks, ingen läsk. Jag följde strikt lchf och gick ner 5 kg, samt tappade ganska otroliga 8 cm i midjemåttet. En kanonstart helt enkelt!

Sedan började det tyvärr gå ut för. Jag fick njurstensanfall, och insåg att det var extremt svårt att stå emot framför allt snackssuget när jag låg däckad i sängen/soffan och mådde allmänt dåligt. Så det började med chips. Sedan satte sötsuget in, och det blev både läsk och choklad. Njurstenskänningarna i kombination med att det blev extra stressigt i skolan gjorde att min målmedvetenhet flög all världens väg. Peter var heller inte svårövertalad att återgå till vårt gamla beteende.

Som tur är, så har vi inte förfallit totalt. Det vi har gjort är att ha ätit snacks, godis och druckit läsk varje helg nu några veckor. Jag har hållt lchf till 95% under veckorna, och jag har trots förfallet inte gått upp de 5 kilon jag gick ner. Det är minst sagt positivt!

Så läget är nu att det är dags att börja om igen. I fredags köpte jag ett månadskort på Friskis & Svettis, mitt mål är att hinna använda det minst 7 gånger innan det går ut. Det är lchf som gäller, undantaget nästa helg då vi är på herrgård och jag inte kan kontrollera vad jag ska äta till 100%.

Mitt mål är -6 kg fram till julafton. Det är 9 veckor tills dess, och det ska jag klara. Det kan bli lite lurigt under VFU:n, men så länge jag får ta med egna lunchlådor ska det inte vara några problem. Räknar med att kunna gå på gympapasset som börjar 18 på tisdagar under praktiken, samt helgpassen.
Den här gången är det allt eller inget som gäller, oavsett hur mycket njurstenarna tänker krångla!



Bild från www.fotoakuten.se


Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0